Nebude mi špatně?

Lidi se mě ptají jestli se jim neudělá špatně při použití VR brýlí.
U nás ve studiu používáme platformu HTC Vive a při té určitě zvracet nebudete 🙂
Nevolnosti vyvolávalo hlavně zpoždění obrazu virtuálního obrazu oproti pohybu hlavy. Tyto neduhy byly u většiny platforem již odstraněny, takže z tohoto důvodu se určitě u nás nikomu špatně neudělá, protože HTC má jedny z nejlepších VR-brýlí na trhu.
Co ale zůstává trochu problém je pohyb ve virtuální realitě. Ve spoustě případů se totiž hýbete, přestože vaše tělo stojí na místě. To je trochu nepříjemné a může se vám z toho zatočit hlava. Pokud ještě při pohybu ve virtuálním světě rychle zatáčíte, ale ve skutečnosti stojíte, může se stát, že ztratíte rovnováhu s spadnete. Z tohoto důvodu je dobré při rychlých akčních hrách sedět. Mám na mysli hry, kde ovládáte pohyb ovladačem, ale sami se nehýbete. většinou jde o letecké nebo vesmírné simulátory.
Existují ale hry při kterých se hýbete jak ve virtuálním prostoru, tak ve skutečnosti. V takovém případě nevolnost nehrozí, špatně se vám neudělá a ani při rychlých pohybech a otočkách se vám nebude motat hlava. Jde o naprosto přirozený pohyb. Je zde ovšem problém s omezeností prostoru. Pokud si VR pořídíte domů, budete běhat po obýváku, ale nebudete vidět křesla ani babičku co právě přišla na návštěvu a může dojít ke kolizi. Je tedy rozumné míti takový prostor vyklizený. Také je vhodný nějaký ne smekavý povrch.
Většina platforem bohužel neumožňuje volný pohyb a potom je dojem z virtuální reality hodně omezený. Je dosti překvapující, že ani Oculs Rift k vynikajícím zobrazovacím možnostem ještě nepřidal pohybové ruční ovladače, zatím je pouze se standardní ovladačem jak jsme zvyklí u klasických konzolí (článek je psaný 11.9.2016 kdy pohybové ovladače pro OR stále nebyly na trhu).
Volný pohyb je v současnosti možný pouze s HTC VIVE a SONY.

Posted in Virtuální realita.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *